Huurovereenkomst

Huurovereenkomst Maison Castor of Castorama

1/ Via de boeking op de website van één van onze vakantiewoningen, heeft u een huurovereenkomst gesloten met Castor bv Vosholleweg 6 9320 Aalst BE 0743.942.4887

Info@maisoncastor.be of info@castorama.be – 0479/960282

BE 12 0689 3693 9292

2/ Voorwerp van de overeenkomst betreft de huur van een welgelegen, volledig uitgerust vakantiehuis 

Vakantiewoning Maison Castor – Rue de la Fays 37 5550 Alle sur Semois 

Max 8 personen 3 slaapkamers 2 badkamers

Omheinde tuin- wifi

Vakantiewoning Castorama –Rue de Nazareth 31 6830 Rochehaut 

Max 6 personen en 2 kids (plooibedden) 3 slaapkamers 1 badkamer 

Omheinde tuin – wifi – voetbalkicker – sauna- airco in de slaapkamer

Duurtijd van de huur werd door u aangegeven via de boeking en bevestigd via email. Check in 16:00 – check out 11:00 (bij weekend check out 16:00) tenzij anders overeengekomen.

3/ Voorschot van 200€  (reissom<500€) en 300€ (reissom>500€) over te schrijven na bevestiging van de boeking binnen de 5 dagen. Een tegoedbon  is niet terug betaalbaar dus, indien gebruikt als voorschot, kan deze onder geen enkele voorwaarde terugbetaald worden. Indien het voorschot niet betaald is binnen deze 5 dagen, worden de data opnieuw vrij gegeven.

Saldo en waarborg over te schrijven 45 dagen voor aankomst. De waarborg wordt binnen de week na de eindschoonmaak teruggestort. Indien het saldo niet voldaan is ten laatste 1 maand voor aankomst, worden de data opnieuw vrij gegeven zonder terugbetaling.

4/ Schoonmaak 65€ is de prijs voor een basisschoonmaak tot 2 personen. Vanaf 3 personen is het 80€. Wij verwachten dat de woning bezemschoon achtergelaten wordt.

Extra wordt gerekend voor:

  • Niet ledigen van vaatwasser of bij niet gebruik van vaatwastabletten: 15€
  • BBQ niet schoongemaakt: 15€
  • Niet opruimen van hondensporen: 15€
  • Urinesporen of andere sporen op lakens, dekbedden, tapijten, zetel,…: kostprijs van de professionele reiniging.

5/ De huurder verbindt zich in het bijzonder tot 

  • De ruimtes enkel te bestemmen tot tijdelijke bewoning en dit zonder burenhinder te veroorzaken(geluid, geur, rook, verlichting enz.). Hou  rekening met de buren, het is hun vaste woonplaats.
    • In geen geval mag de woning doorverhuurd worden
    • Op geen enkele wijze mag de inrichting van de woning gewijzigd worden. BBQ mag niet verplaatst worden tgv brandgevaar.
    • De verhuurder toelaten om dringende, onverwachte herstellingen uit te voeren tijdens de huurperiode, dit zonder schadeloosstelling of vermindering van de huurprijs te kunnen eisen jegens de verhuurder. 
    • De verhuurder in kennis te stellen van schade of dringende herstellingen. Bij stilzwijgen van de huurder kan de huurder de opgelopen schade verhalen op de huurder.

De woning en inhoud wordt in goede staat aangeleverd. De controle is steeds uitgevoerd voor aankomst, mocht er toch schade vastgesteld worden, dient dit onmiddellijk gemeld te worden. De eindcontrole gebeurt bij de opname van de meterstanden na de check out. Dit kan in het bijzijn van de huurder op zijn vraag.

  • Wangedrag door huurder kan leiden tot directe ontbinding en uitzetting. 
    • 1 huisdier is toegelaten mits melding aan verhuurder. Meerdere huisdieren in samenspraak met verhuurder. Omwille van de hygiëne is het niet toegelaten dat de er dieren in de bedden toegelaten worden.
    • Bedlinnen zijn niet in de prijs inbegrepen. U kunt bedlinnen huren aan 18 euro/dubbelbed en 9 euro/ enkel bed. De bedden worden dan reeds opgemaakt voor u met hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken.
  • Binnen roken is verboden, wanneer u buiten rookt, laat geen peuken rondslingeren
  • Maak de bbq schoon na gebruik
  • Hou alles netjes en draag zorg voor dit huis, zodat volgende bezoekers er ook kunnen van genieten
  • Bescherm de meubelen tegen vlekken door het gebruik van bv tafellakens, loper, onderzetters die je in de kasten kan vinden
  • Vermijd verspilling van water, elektriciteit en stookolie
  • Gelieve de thermostaat van de verwarming lager te zetten als u niet in het huis aanwezig bent
  • Ook hier wordt afval gesorteerd. Er is een blauwe zak voor PMD, grijze zak voor huisafval, deze hoort in de grijze container en een groene container voor GFT. Glas mag in de glasbak
  • We hebben een vergunning om maximaal 8 personen te laten logeren. Meer is niet toegelaten
  • Zorgt u er ook voor dat uw huisdier geen (blijvende) indruk achterlaat? 💩 horen bij het restafval

6/ Annulatievoorwaarden – geschillen 

  • Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor diefstal, verlies of schade van of aan zaken dan wel personen, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van het verblijf in de vakantiewoning. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor bouwactiviteiten aan de toegangs- en hoofdwegen e.d. in de omgeving van het gehuurde vakantiehuis. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid bij het uitvallen of buiten werking stellen van technische apparatuur, nutsvoorzieningen, het niet of deels niet functioneren van internet.
  • Bij geschillen is enkel het gerechtelijk arrondissement van Dinant (Franstalig) of Dendermonde (Nederlandstalig) bevoegd. 

7/ Annulatie : In geval van annulering 60 dagen of meer voor aankomst, storten we het volledige voorschot terug. Bij annulering minder dan 60 dagen en meer dan 45 dagen voor aankomst, zal de helft van dit bedrag als kost ingehouden worden. Indien je pas 45 dagen of minder voor aankomstdatum annuleert, kan er jammer genoeg geen terugbetaling toegestaan worden. Wij raden aan om een annulatieverzekering te nemen.

8/ Promoties: de voorwaarden van de promotie zal steeds beschreven zijn in de bevestigingsemail. Indien er buiten medeweten van de verhuurder, toch extra personen in de vakantiewoning komen logeren, zijn de voorwaarden van de promotie niet  voldaan , de extra kosten zullen worden ingehouden op de waarborg.

9/ Waarborg

  • De vakantiewoningen hebben waardevolle spullen en de waarborg dient om eventuele ongelukjes of beschadiging te vergoeden.
  • Klachten in verband met de accommodatie en bestaande schade worden aanvaard tot 4 uur na uw aankomst. Deze dient men te melden bij de eigenaar.
  • De controle van de vakantiewoning gebeurt bij het poetsen. Het is dus bij het poetsen dat men schade, verlies of breuk kan vaststellen.
  • Wanneer alles in goede orde is achtergelaten en geen schade of breuk is geconstateerd, dan wordt uw waarborgsom ten laatste een week na verblijf via bankoverschrijving geretourneerd. Gaat de schade het bedrag van de waarborg te boven, dan is de huurder verplicht een aanvullende betaling over te maken binnen de week na berichtgeving.
  • Een conflict over de eventuele schade is een conflict tussen eigenaar en de huurder. 
  • Men doet er goed aan spontaan ongelukjes te melden aan de eigenaar.
  • Indien men wat breekt is het raadzaam de gebroken stukken opzij te houden voor eigenaar of de plaatselijke verantwoordelijke. Zo kan deze vaststellen over welk gebroken stuk het gaat en voorkomt dit discussies en misverstanden. Het is raadzaam om bij een ongeluk of bij een betwisting te communiceren met de verantwoordelijke ter plaatse en/of de eigenaar. Zo kunnen de dingen opgehelderd worden en kan men tot een oplossing komen die beide partijen kunnen aanvaarden.